Суецкиот канал, вештачка изградена граница помеѓу африканскиот и азискиот континент

Суецкиот канал е вештачки изградена граница помеѓу африканскиот и азискиот континент што ги поврзува Средоземното Море и Црвеното Море. Има неверојатно стратешко значење за светот бидејќи го скратува патот меѓу Атлантскиот и Индискиот океан за 7.000 километри. Тоа не е само најблиската поморска врска меѓу западната и источната хемисфера на Земјата, туку и најважниот воден пат за танкери кои доставуваат нафта од Блискиот Исток до Европа.

Каналот се градеше десет години, а за негово доизградба е одговорна француската компанија Campagnie Universelle du Canal de Suez. Името го добил по египетскиот град Суец, кој се наоѓа на јужниот дел на каналот.

Принудна работа

Се проценува дека во неговата изградба биле вклучени милион и пол луѓе од различни земји во светот. Отпрвин го граделе само Египќаните – и тоа главно под принуда на локалните власти, но со текот на времето им се придружиле работници од многу други земји.

Суецкиот канал е изграден под многу тешки услови. Сите градежни материјали беа донесени од Европа со помош на неколку илјади камили, што го успори целиот процес. Згора на тоа, недостигот од вода за пиење беше секојдневна појава. Се претпоставува дека околу 125.000 луѓе загинале за време на изградбата како последица на колера и други заразни болести.

193 километри

Кога бил изграден во ноември 1869 година, каналот бил долг 164 километри и длабок околу осум метри. Во последно време се направени дополнителни измени, па сега е долг околу 193 километри, длабок 24 метри и широк 205 метри.

Препознатлив дел од оваа област е 3,9 километри долгиот мост на пријателство меѓу Египќаните и Јапонците, кој се издига седумдесет метри над Суецкиот канал. Се нарекува и Мубарак Пис, Ал Салам и мост Ел-Кантара. Изграден е од корпорацијата Каџима со поддршка на јапонската влада, а беше отворен во октомври 2001 година. Беше отворен за јавноста на 17 ноември 1869 година.

punkofer.hr

Следете не на Фејсбук:


This will close in 30 seconds