Каналот што го промени светот- Панамски канал

Прекрасен, вештачки канал во најтесниот дел на Централна Америка го поврзува Атлантскиот Океан (Карипско Море) со Тихиот Океан (Панамскиот Залив). Заедно со Суецкиот канал (кој го изградија 3.000 Хрвати), тој претставува една од најважните поморски артерии во светот. Низ него минува околу една третина од товарниот транспорт на релација од Азија до Америка.

Долга е 81,6 километри. Широк е 91,5 м на најтесната точка, а 350 м на најшироката точка.

Почетокот на изградбата на Панамскиот канал

Изградбата или првиот обид за градба започнала во 1881 година, но осум години подоцна работата била прекината поради банкрот. Во првите осум години, дури 22 илјади луѓе ги загубија животите при обидот за градба, пред се поради недоволната подготовка за еден од најсложените градежни зафати во историјата.

Без детални проучувања на теренот и изработка на планот, работниците не можеа да се подготват за чести одрони бидејќи каналот се градеше на ниво на морето без брани. Голем проблем беа и болестите (маларија и жолта треска) кај работниците кои секојдневно работеа во вода.

По големите загуби, вклучително и 800.000 акционери кои изгубија пари по неуспехот на проектот, во 1904 година Американците го презедоа проектот. Благодарение на подобрите здравствени услови за работниците, подобрените градежни решенија, каналите и браните, Американците успеваат да го отворат Панамскиот канал на 15 август. во 1914 година – но не без дополнителни жртви. Бројот на загинати работници за време на американската изградба на каналот се искачи на 5.600.

Колку бродови поминуваат низ Панамскиот канал секоја година?

Каналот на Панама претрпе неколку проширувања, од кои последното беше завршено во 2016 година. На проектот вреден 5,25 милијарди долари му беа потребни девет години за да се овозможи поминување на големи бродови како што е Панамакс (максимална должина, ширина и длабочина што може да се прилагоди на оригиналната инфраструктура). преку непречено.

Некои бродови сепак ќе бидат преголеми, но 96 отсто од контејнерските бродови кои моментално се во служба можат да пловат по каналот, а годишно низ каналот минуваат од 13.000 до 14.000 бродови. Благодарение на проширувањата, огромните товарни бродови го намалуваат времето и трошоците во однос на алтернативните рути кои ги користеле, а низ каналот годишно поминува 9,5 отсто повеќе товар во споредба со минатата година. Во зависност од видот на бродот и количината на товар, контејнерите на Панамакс плаќаат и до половина милион долари за премин.

Следете не на Фејсбук:


This will close in 30 seconds