Задниот автопат е автопат долг 181 километар кој го поврзува Мајами со Ки Вест, Флорида. Станува збор за инженерско чудо што минува над 44-те острови Флорида Кис во Атлантскиот Океан. Уште повеќе, кога возите по него, ќе се чувствувате како да лебдите над вода.
До почетокот на 20 век, бродот беше единственото превозно средство со кое можеше да се стигне од Мајами до Ки Вест, а возењето понекогаш траеше цел ден – во зависност од денот и временската прогноза. Благодарение на прекуокеанскиот автопат, познат и како автопат US1, тој пат е драматично скратен.
Проектот всушност започна со прекуокеанската железница, спонзорирана од Хенри Морисон Флаглер. Овој американски индустријалец се заљубил во Флорида на прв поглед и решил добар дел од своето богатство да инвестира таму во изградба на луксузни одморалишта. Имаше само еден проблем – тие беа слабо поврзани со сообраќај и ретко кој можеше да ужива во нив.
Глупоста на знамелецот
За да ја доближи Флорида до потенцијалните патници, во 1885 година Хенри Флаглер започна да поврзува серија одвоени железници долж брегот на Атлантикот на Флорида. Беше огромен предизвик да се поврзе копното со Ки Вест, кој до 1900 година важеше за најголемиот град на оваа американска сојузна држава.
Инспириран од приказните за изградбата на Панамскиот канал и поттикнат од економските можности, Флаглер реши да изгради пруга преку отворено море – сè до Ки Вест, иако повеќето современици ја сметаа мисијата за преселба невозможна и апсолутна лудост.
Во изградбата на пругата се вложени дури 50 милиони долари, од кои речиси две третини вложил самиот Флаглер. Се градеше седум години. Работниците вршеа тешка физичка работа во неверојатни услови – местото три пати беше погодено од ураган кој однесе многу животи, а тие мораа да се борат со локалната фауна како што се алигатори, змии и скорпии.
Кога железницата конечно била завршена во 1912 година, таа била наречена осмо светско чудо. На првото возење со воз до Ки Вест, Флаглер наводно рекол дека неговиот сон е исполнет и дека може да умре среќен.
Не брзајте на автопат
Железничката пруга била отворена за јавноста до 1935 година кога разорен ураган уништил милји пруги. Наместо да ги обнови, американската влада одлучи да изгради еден од најдолгите надводни патишта користејќи ги железничките мостови Флаглер кој може да издржи налети на ветер од 200 километри на час.
Мостовите беа проширени и пренаменети, работниците ги асфалтираа шините, а прекуокеанскиот автопат беше отворен за автомобилски сообраќај во март 1938 година.
Патот се уште е во употреба. Ако се придржувате до ограничувањето на брзината, можете да возите од Мајами до Ки Вест за нешто помалку од четири часа. Сепак, познавачите на овој регион советуваат да не брзаат. На патот, ќе наидете на прекрасни пејзажи и надреални сцени – одвојте време да ја истражите убавината на архипелагот Флорида Кис.
punkufer.hr